Aquest és el blog de la SAME de la UEC de Barcelona. Es tracta de publicar piades, comentaris, noves ressenyes, itineraris.... I tot allò que cregueu interessant de publicar.

Éperon Renaud a les Tenailles de Montbrison

Topo: Éperon Renaud, Tenailles de Montbrison
Via tranquil·la i assequible amb 2 exquisites tirades a la segona meitat de la via, equipació perfecta en funció de la tirada.

Material: 16 cintes i una baga per la R3.
Equipació: Totalment equipada amb parabolts.
Aproximació: Des de Briançon agafarem la D4 direcció les Vigneaux i abans d'arribar al poble de "Villard Meyer" agafarem la pista que surt a mà dreta (direcció Bouchier). Seguirem la delicada pista fins a passar un clar torrent on deixarem el cotxe.
Un cop a peu remuntarem el camí per la banda dreta del torrent, ràpidament veurem les "Tenailles" sortint entre els arbres.
Descens: Un cop al cim, seguirem l'aresta fins a trobar la instal·lació de ràpel a la banda dreta de l'aresta. Farem el ràpel d'uns 25 metres fins al collat i seguirem les fites que ens portaran al camí de pujada.

Rapidament divisarem el nostre objectiu.
T1: Pujarem uns primers metres de rampa anant a buscar el marcat diedre que veurem, a mitja fissura farem uns petits passos a la dreta i seguirem pujant fins a trobar la reunió.

Rampa inicial i diedre que esquivarem per la dreta.

T2: Seguirem recte amunt amb certa tendència a la dreta. Passats uns arbres secs muntarem reunió al final de tot del bastió on ens trobem.

T3 + T4: Superarem els 3, 4 metres verticals que tenim just sobre la reunió, un cop superat aquest pas, el llarg afluixa fins a tornar-se una mica més finet arribant a l'arbre de la reunió. Reunió d'un parabolt + arbre.

T5 + T6: Tirada fàcil i sense pèrdua. Arribarem al peu de l'agulla final per una fàcil rampa, superarem els últims metres fins a la reunió que trobarem sota el "bolet". Des d'aquí realitzarem un ràpel de 25 fins a dalt del collat.

T7: Remuntarem una fàcil fissura cap a l'esquerra que ens portarà a la reunió (des d'on surten moltes vies).

Joan arrivant a la R5 amb el bolet a l'esquena.
T8: Tirada estrella de la via. Seguirem la marcada fissura de 6b molt ben protegida de claus i parabolts. La fissura acabarà uns metres abans d'arribar a la reunió (a gaudir!).

Joan amb la primera agulla que pugem a l'esquena.
Màgnifica tirada!
T9 + T10: Un cop passat el 6b, vam abaixar la guàrdia i ens vam trobar aquesta bonica sorpresa a l'inici de la tirada. Sortirem de la reunió amb un pas de placa que nosaltres posem de 6a i ens dirigirem al marcat diedre (molt maco!). Quant el diedre arribi a la seva fi, trobarem la reunió al vessant que tindrem a mà esquerra.
(Els parabolts a la novena tirada eren d'un altre tipus, i el pas ens va semblar bastant més dur que el V que diuen les ressenyes, per lo tant no estem segurs d'haver seguit l'itinerari original).

Joan en ple diedre.
Un cop superat el diedre encara ens quedaran uns metres ben macus.
Mateu a la R7.
T11: Superarem els primers passos ben sobats i seguirem amunt anant a buscar l'esperó de l'agulla (nosaltres vam muntar reunió en uns merlets no gaire estables).