Aquest és el blog de la SAME de la UEC de Barcelona. Es tracta de publicar piades, comentaris, noves ressenyes, itineraris.... I tot allò que cregueu interessant de publicar.

Miditerranéenne, Rocher du Midi (Isère)

Pared espectacular d'excel·lent roca calcarea situada a mitja hora de Grenoble. Bon equipament i gran ambient per disfrutar de les vistes de tota la vall. Pared orientada al Sud on ens tocarà el sol fins passat el mig dia. Si anem un diumenge, que no us sorprengui trobar-vos amb algún francès armat fins a les dents.

Aproximació: Arribarem al petit poble de Le Margain a través de la D30, seguint la carretera principal trobarem un petit parc infantil on agafarem una la carretera que puja cap a la Dent de Crolles. Al cap d'unes corbes trobarem un gran hospital abandonat, un cop el passem, a mà dreta trobarem una explanada on podrem deixar el cotxe.
A partir d'aquí seguirem a peu per una ample pista que haurem d'abandonar a la primera corba, per continuar per un petit camí direcció la Cabane du Bergen. Un cop hi arribem, prendrem una clara desviació marcada amb fites que ens durà cap al Rocher du Midi.

Aproximació. Font: CamptoCamp

Panell d'informació, sempre útils.

Material: 9 cintes.

Equipació: Completament equipada, totes les reunions preparades per rapel·lar.

Descens: Rapel·lant per la mateixa via.

Observacions: Segurament la via més assequible del Rocher du Midi (tot i així no confiar-se amb el grau). Pujarem una petita dent situada a la dreta de la gran pared, per una excel·lent pared de roca calcarea superant petits desploms, fisures i alguna placa.

Ressenya. Font: http://perso.ens-lyon.fr/fabrice.rastello/Escalade/

La via transcorre per la petita agulla (esquerre).

Descripció:

L1: L'inici de la via ens el marcarà una petita M marcada a la roca, i un parabolt amb una baga a pocs metres de terra. Seguirem la clara linea de parabolts a través de bons cantos de roca excel·lent, més endevant haurem de superar uns petits sostres ben protegits fins arribar a la primera reunió. V+

L2: Llarg molt semblant al primer, bons cantos i roca excel·lent fins arribar a una còmode reunió situada a una petita feixa. V+

L3: Llarg curt d'uns 10 metres, que ens situarà al peu de la segona part de la via. De nou reunió còmode al peu de la fisura del quart llarg. V

L4: A partir d'aquí la via es va complicant poc a poc. La primera part del llarg la farem a través d'una ample fisura de passos atlètics, un cop superada haurem de moure'ns per una placa més fina i compacte. 6b

L5: Ens dirigirem cap a l'esquerra per superar una petita panxa no gaire agraida. Després ens mourem cap a la dreta superant petits pasos de placa fins la reunió. 6b+

L6: El llarg ens porta a una estètica fisura de 6a+ o 6b que molt a pesar nostre no vam poder superar.